REVIEW KDRAMA : Tunnel (2017)

by - Tuesday, June 13, 2017

Assalamualaikum.

Hey what's up! It's been a while, since I last updated my blog. I'm still in holiday mode right now yeah. Today is 18 Ramadhan yo, how fast time flies ! So much 'lagha' things I did, Allahu and one of them is watching kdrama.



Sepanjang bulan puasa ni, aku dah layan dua kdrama hehe. Tunnel ni dgn My Secret Romance (hihi). Tapi aku lagi rasa nak review Tunnel ni sebab mcm drama ni macam tak famous sangat.

Ok genre drama ni tentang detektif. Aku asalnya takda nafsu nak tengok cerita macamni (pelik kan aku), tapi sebab aku jumpa kat Telegram channel ada drama ni full episode and still baru, aku pun terus download. Dah download, pastu bosan then tengok jelah. Dah tengok best pulak.

Cerita dia ni complicated sikit tau. Dia punya ceritaa mcm drama cliche korea la (yang mana ada sorang tu tersesat camana tah boleh masuk dalam alam lain)..

ni Park Gwang Ho 

Cerita Tunnel ni kisahnya, tahun 1986 Gwang Ho ni sorang detektif, and dia bertugas untuk kes pembunuhan bersiri macamtu. Dia kena cari pembunuh tu sampai dapat. Pastu ada la kisahnya dia kejar pembunuh tu sampai terowong ni then dia kena pukul dari belakang pastu dia pengsan. Bila dia bangun, dia dah kat tahun 2017. Kisahnya macamtu la secara kasarnya. Lepas dia kat tahun 2017, dia sambung kerja dia as detektif tu lagi.

ni Sun Jae

Rating aku boleh bagi 8.5/10 la. Cerita dia complicated and kita tak boleh teka apa jadi tapi macam aku tengok pakai laptop aku, tak tahu la brightness aku problem ka mmng cerita dia banyak gelap. Pembunuhan kan mesti time malam kan so scene malam tu gelap habis aa. Tu ja kot aku tak puas hati haha, yg lain best.

Main Cast :

Other Cast :


Haa kalau nak download full episode ; sama ada join chnnel Telegram  

ataupun search je kat google Myasiantv. Ini yang paling diyakini setakat ni hehee


You May Also Like

1 comments

  1. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete