#COVID-19: Kelas Atas Talian. Solat Jemaah dan Solat Jumaat ditangguhkan

by - Monday, March 16, 2020

Assalamualaikum,

Dekat seminggu tak update sini. Sibuk cari duit haha. Tambah pulak sekarang hangat isu Covid-19 ni. Risau pulak.

Kenyataan dari universiti aku berkuatkuasa harini sampai 27 Mac hanya akan diadakan kelas online. Alhamdulillah. Prevention is better than cure. Kalau dalam kuliah yang lebih 100 orang tu, risiko tinggi jugak.

Negeri Sembilan pun ada keluarkan kenyataan jugak semua aktiviti di surau dan masjid ditangguhkan, termasuk solat berjemaah dan solat jumaat. Bagus jugak inisiatif camni.



Haritu ada pergi solat maghrib kat surau kat rumah sewa aku ni, orang solat dok batuk-batuk. Jadi tak khusyuk solat aku haritu. Sebab risau kalau dia pun salah sorang jemaah tabligh ke. Aku tak kenal dia. Dalam solat tu, banyak berdoa aku semoga dijauhkan dari penyakit ni.


Banyakkan cuci tangan, elakkan tempat orang ramai, pakai mask kalau bergejala.

Selain tu, banyakkan amal Bismillah 5. Moga Allah lindungi kita :)



You May Also Like

2 comments

  1. bagus la buat kelas online, lagipun tak ada masalah sangat kan kalau kelas teori. Take care aiman :)

    ReplyDelete
  2. Permisi Ya Admin Numpang Promo | www.fanspoker.com | Agen Poker Online Di Indonesia |Player vs Player NO ROBOT!!! | Kesempatan Menang Lebih Besar,|| WA : +855964283802 || LINE : +855964283802

    ReplyDelete