Dari Ladang ke Skrin: Kempen Tani Shopee Meningkatkan Kejayaan Dalam Talian untuk Agropreneur
Assalamualaikum dan Salam Sejahtera,
Shopee Malaysia baru-baru ini melancarkan Kempen Tani, satu inisiatif yang direka untuk memperkasakan petani tempatan, agropreneur, dan pengeluar dengan alat, latihan, dan sumber perniagaan yang diperlukan untuk berjaya dalam ekonomi digital, sambil menghubungkan produk mereka dengan pembeli secara langsung. Melalui kempen ini, Shopee ingin meningkatkan rantai nilai produk agrofood, meningkatkan pendapatan pengeluar makanan, dan menggalakkan pengguna untuk membeli terus dari agropreneur tempatan, seterusnya memupuk masa depan yang lebih mampan dan inklusif untuk industri ini.
Program Kempen Tani menyaksikan hampir 100 penjual menghadiri bengkel yang dikendalikan oleh jurulatih ShopeeXpert bertauliah. Bengkel ini memberi tumpuan kepada ilmu tips untuk meningkatkan trafik penonton dan jualan melalui platform berstrim langsung Shopee. Sementara itu, pasukan ShopeeUni membawakan latihan tentang penyediaan kedai, senarai SKU, dan pengoptimuman senarai produk untuk meningkatkan keterlihatan dalam talian dan prestasi jualan. Strim langsung turut diadakan semasa hari bengkel ini yang di mana beberapa agropreneur mempamerkan produk mereka kepada lebih daripada 110,000 penonton di seluruh negara, menghasilkan peningkatan pesanan sebanyak 9 kali ganda berbanding hari biasa semasa bulan November.
Nanakamalbiz Masuk Dunia Dalam Talian
0 comments