Most Difficult Courses in the World

by - Saturday, July 27, 2019

Assalamualaikum
Bismillah

Haritu tetiba viral kan di Twitter tentang '55th Most Difficult Courses in the World'. Rasanya dah lama orang viralkan ni, tapi tetiba je isu ni naik balik. Katanya, kajian ni daripada Harvard University.


Untuk course aku, entahla di ranking berapa. Actuarial Science takde dalam list, tapi kitorang belajar maths, economics, statistics, accounting pun hahaha. Walau di mana pun ranking untuk course aku, tetap susah pada aku hahaha.

Tak kisahlah di ranking berapa pun kesusahan sesuatu course tu, yang penting kita belajar untuk ilmu dan semoga ilmu yang kita peroleh tu boleh digunakan sebaiknya untuk masa depan, baik untuk diri sendiri, keluarga ke masyarakat.

Sekian. Course korang berada di ranking berapa? Hehe :)

You May Also Like

11 comments

  1. Replies
    1. Takpe takde dalam list. Asalkan belajar. Setiap course ada susah senang dia. Ranking tu tak penting pun hehe :)

      Delete
  2. Patutnya kena letak bioinformatics kat dalam list. Biology + IT kot. Beberapa dalam list kat atas tu kami kena belajar. Kitaorang belajar apa yang course lain belajar tapi budak course lain tak belajar pun subjek kitaorang😂. Betul tu, tak kira ranking keberapa, yang penting kita tuntut ilmu sebaiknya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Actually macam first time gak dengar bioinformatics ni, tapi hebat ah. Bio dgn IT belajar sekali. Susah tu. saya ni bio memang dah lama giveup dari asasi lagi, belajar best nak menghafal tu lemah betul :D

      Delete
  3. Tak kisah course no berapa ranking. Yang penting, habiskan study dan dapatkan kerja. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yes setuju! Semua course pun sama je ada susah senang masing-masing. Ikut diri sendiri je. Huh lagi 2 tahun tu nak habiskan study :D

      Delete
  4. alamak no 2 la. patutlah pening nak habiskan haha

    ReplyDelete
  5. Replies
    1. Pehh ni mesti selalu stay up ni haha. Goodluck! :D

      Delete
  6. Salamm kenal..Jalan2 singgah sini. done follow ur blog. Jemput follow my blog. Thank you.

    ReplyDelete
  7. wahh computer science not in the list :D

    ReplyDelete