CU Mart Convenience Store Kini Dibuka di Seberang Perai

by - Tuesday, January 11, 2022

 Assalamualaikum dan Salam Sejahtera,

CU Mart yang berasal dari Korea Selatan kini makin meluas ya di seluruh Malaysia. Tidak lepaskan peluang, Pulau Pinang pun sekarang dah ada 3 outlet dah. Bahagian Seberang Perai ni pulak dah ada 2, satu di Seberang Perai Utara (Raja Uda) dan satu lagi di Seberang Perai Tengah (Taman Pauh Jaya). 


Aku sebagai peminat makanan Korea pun tak ketinggalan mencuba beberapa menu dekat situ. Aku dah pergi kedua-dua outlet di Seberang Perai ni sebab dekat sangat dengan rumah aku. Dalam 5-10 minit dah sampai. 

Landmark Taman Pauh Jaya ni betul-betul berhadapan Mydin BM. Sederet dengan Family Mart, Starbucks, ZUS Coffee dan banyak lagi. Manakala landmark Raja Uda pulak berdekatan dengan Starbucks Raja Uda DT. 



Halal ke makanan dekat sini? Yes! Makanan yang dimasak di situ semestinya halal. Makanan yang dalam pack tu jelah korang kena perhati betul-betul bahan dia. Risau kalau ada bahan yang tidak halal. 

Hari pertama aku pergi outlet Taman Pauh Jaya dan dapat grab dua makanan je.

1. Tteokbokki Hot&Spicy (RM 7.99)


 Tekstur rice cake memang kenyal lembut elok. Sos pedas dia pun tak pedas sangat. Yang aku beli ni plain je tanpa extra cheese. Aku bagi 8/10. Recommended.

2. K-Pop Idol Sandwich (RM 5.59)


Kombinasi agak pelik tapi benar. Sandwich dengan telur hancur dan ditambah pula dengan jem blueberry. Tapi bagi aku not bad jugak. Aku bagi 6.5/10. Boleh la kalau nak cuba-cuba.

Hari kedua, aku pergi outlet Raja Uda pulak. Aku beli tiga makanan macam kat bawah ni.



1. Rose Tteokbokki (RM 7.99)

Tekstur tteokbokki sama ja dengan Hot&Spicy. Rasa rose ni macam cheesy gitu. Bagi aku, biasa-biasa ja dan aku lagi prefer Hot&Spicy punya. Aku rate 7/10.

2. Strawberry Shortcake Trifle (RM 6.29)

Trifle dia sedap! Lembut elok. Rasa pun manis tapi tak manis sangat. Cuma agak mahal sikit la dengan portion dia macam agak sedikit. Aku rate 9/10.

3. K-Cheezy Corn Sausage (RM 8.99)

Basically ia adalah Corndog. Tepungnya agak tebal. Jadi agak muak bila makan tu. Dan cheese dia pun biasa-biasa saja. Mengenyangkan la sebab penuh tepung tu. Aku boleh bagi 4/10 je. 



Konklusinya, vibes mart ni best! Kalau aku pergi lagi dengan member ke sesiapa ke memang akan dine in kat situ. Sebab aku pergi sorang itu yang take away je. Lagu yang dipasang dekat kedai pun best. Banyak la sikit variasi lagu yang dipasang tu, bukan mainstream K-pop je. 

Akan datang lagi? Pasti! Tapi tak boleh selalu la, bankrupt nanti haha :D

You May Also Like

2 comments

  1. Hari tu masa CU baru bukak dekat dgn rumah saya pun, asyik dok pegi je.. lepas rindu 2% kat korea haha

    ReplyDelete