Pengalaman Pembelian Barang Dari Tiktok Shop

by - Thursday, April 14, 2022

 Assalamualaikum dan Salam Sejahtera,


Korang tahu tak Tiktok pun sekarang dah jadi medium jual beli? Ye, aplikasi Tiktok tu! Bukan nama kedai dekat Shopee ke apa. Tapi memang beli melalui Tiktok je. Aku pun baru tahu, dan aku pun tak pasti bila bermulanya kewujudan Tiktok Shop ni.

Kisahnya 25 Mac haritu kan ada Payday Sale, aku scroll la Shopee dan ada berkenan nak beli mini vacuum yang orang guna dalam kereta tu. Dan tengok harga normal dekat Shopee kebanyakannya RM30 lebih. Jadinya aku pun lanjutkan jelah hasrat nak beli vacuum tu.

Tekan "View Links (2)" tu untuk pergi ke page barang jualan tu.

Tiba-tiba, tengah scroll Tiktok seperti biasa, ada satu post dekat fyp orang promote jual vacuum yang tu jugak. Macam rezeki la. Lepas scroll komen baru perasan rupanya ada macam link produk tu. Kedudukan link produk tu sama macam kedudukan filter apa semua tu (macam dalam gambar di atas).

Video yang fyp haritu aku tak jumpa link dia :( Tapi link produk tu aku jumpa dan dah letak kat bawah !

Aku pun tekan la. Rezeki betul vacuum yang aku nak tu harganya RM26 je sekali dengan penghantaran. Rupanya ada kupon diskaun RM12 (kalau tak silap untuk pembelian pertama) dan ada free shipping. Aku pun terus isi details dan buat pembayaran guna Maybank2u. Cepat betul tiba-tiba dah selesai urusan pembelian. 


Sehari selepas tu barangnya dah pun di'ship'kan. Status barang pun sama macam dekat Shopee. Akan diupdate dekat notifications. InsyaAllah selamat :D



Alhamdulillah, barang sampai ke tangan aku dalam masa 3-4 hari sahaja menggunakan perkhidmatan J&T kurier. Kotak ada kemek-kemek sikit tapi barangnya okay sangat! Dah guna dalam 2 minggu. Dapat la sedut habuk-habuk kecil-kecil.

Untuk pembelian mini vacuum dekat tiktok boleh klik link ni > Mini Vacuum Tiktok

Kalau nak cari dekat Shopee yang seakan-akan vacuum ni, klik sini > Mini Vacuum Shopee

You May Also Like

4 comments

  1. Wah tiktok pun tak lepaskan peluang untuk kadi platform seller2 jual barang .

    ReplyDelete
  2. ammi pernah beli serum kat tiktok ihiksss

    ReplyDelete
  3. lakk tiktok pon ade shop bukan kaleng2 dah skang

    https://rasyidahsheresimpleblog.blogspot.com/2022/04/e-card-hari-raya-by-rasyidahsheresimple.html

    hai! jom join ga raya syidah last 14/5/2022 ini hehe

    ReplyDelete
  4. tulah perasan skrg ni dlm tiktok pun jual mcm2 barang tp tak pernah beli lg

    ReplyDelete