PBAKL 2023 Book Haul & Satu Ayat Yang Menyebabkan Aku Beli Buku Tersebut

by - Friday, June 16, 2023

 Assalamualaikum dan Salam Sejahtera,

Pesta Buku Antarabangsa Kuala Lumpur 2023 (PBAKL23) dah pun dua minggu berlalu. Seperti biasa, aku pun tak melepaskan peluang untuk hadiri jugak walaupun di Kuala Lumpur sana. 

Okey harini baru teringat nak post Book Haul. Sebenarnya dah post kat Lemon8 dari 30/5 haritu, alang-alang tu mari follow akaun Lemon8 saya jugak okies > lemon8/aimansalleh



Tahun ni tak macam tahun lepas yang mana aku senaraikan beberapa buku yang nak dibeli. Tahun ni aku redah je, apa yang menarik, terus grab. Setelah penat pusing semua tingkat, aku cuma beli dari dua reruai sahaja iaitu reruai Tentang Kita dan Whitecoat.


1) Aku Di Belakangmu (Abstrakim)

Publisher: Whitecoat

Genre: Seram

Bilangan muka surat: 506

Aku dah pernah baca Introvert tulisan Abstrakim juga dari bukufixi dan memang best giler. Hampir keluar air mata dengan plot twist Introvert tu. So, untuk tulisan Aku di Belakangmu ni tak sabar nak mula baca!

Link Shopee: Aku Di Belakangmu



2) Terlalu Berharga Untuk Putus Asa (Teh Fatihah)

Publisher: Whitecoat

Genre: Self-help/self-love

Bilangan muka surat: 186

Selain muka depan yang cantik, aku sempat selak beberapa muka surat dan aku tertarik dengan ayat-ayat dalam tulisan tersebut.

Link Shopee: Terlalu Berharga Untuk Putus Asa


3) Mencari Jalan Pulang (Muzuza)

Publisher: Whitecoat

Genre: Self-help/self-love

Bilangan muka surat: 240

Sinopsis di belakang buku yang sangat dekat dengan diri ini membuatkan aku rasa nak baca lagi.

Link Shopee: Mencari Jalan Pulang




4) Tentang Semua Yang Melelahkan (Elhaura Masyitah)

Publisher: Whitecoat

Genre: Self-help/self-love

Bilangan muka surat: 236

Muka depan; estetik. Self-help yang aku perlukan :)

Link Shopee: Tentang Semua Yang Melelahkan


5) Bersendiri Ke Pantai (Kamal Effendi)

Publisher: Whitecoat

Genre: Self-help/self-love

Bilangan muka surat:170

Buku ni aku dapat percuma dengan pembelian melebihi RM110. Dan yang aku teruja sebab ada muka surat berwarna juga.

Link Shopee: Bersendiri Ke Pantai


6) Tentang Dewasa (Hafizul Faiz)

Publisher: Tentang Kita

Genre: Self-help/self-love

Bilangan muka surat: 174

Ini merupakan buku tulisan Hafizul Faiz yang ketiga aku miliki. Memang selalu tertunggu tulisan baharu dari Hafizul Faiz sebab selalunya sangat related dengan keadaan sekeliling aku.

Link Shopee: Tentang Dewasa


Total lost semua buku ni masih bawah RM200, so peningkatan yang lebih baik dari tahun lepas. Ini semua sebab tahun lepas aku belanjakan lebih RM300 dan ada dalam 4-5 buah aku jual balik ke Carousell sebab tak terbaca pun buku-buku tu. 

Moga-moga buku yang kali ni aku dapat habiskan dengan jayanya. Amiin. 

You May Also Like

1 comments